2016. június 18., szombat

Gél lakkozás menete

Sziasztok!
Mostanában nagy rajongója lettem a gél lakkozásnak otthon, így most azt fogom leírni, hogy én hogy készítem a gél lakkomat.
Ha ügyesen elkészítjük akkor akár 3-4 hétig is fent maradhat mindenféle kopás, pattogzás nélkül. Egy tévhit a gél lakkal szemben, hogy gyengíti a körmöt. Ezt a profi szakemberek mindig igyekeznek cáfolni, hisz pont ellenkezőleg, a gél lakkozás szépen megtudja erősíteni a körmöt. Ennek ellenére, ha kontár módon készítjük el, tényleg elgyengülhet vagy elgombásodhat a körmünk. Ha egyszer elkészítettük, de felbuborékosodott, feljött 3 nap múlva, vagy egyszerűen nem is érzünk elég bátorságot magunkban ahhoz, hogy elkészítsük, bízzuk körmeinket profi szakemberekre!
Amihez szükségünk van egy gél lakk elkészítéséhez:
- körömreszelő a forma kialakításához
-narancsfa pálca vagy bőrfeltoló-kaparó
- buffer 
-pici kefe
- nail prep vagy spray prep 
-base gél
-színes gél lakkok
-UV vagy LED lámpa
- cleanser 

Ezek azok a dolgok, amik elengedhetetlenek egy gél lakk elkészítéséhez. Ezt természetesen nem egyesével kell megvásárolnotok. Az én két kedvenc márkám a Crystal Nails és a Diamond Nails. Mindkét cégnek kiváló minőségű termékeik vannak, és segítik az otthoni gél lakkozást. A Crytal Nails Crystalac kezdőkészletét 11 900 forintért tudjátok megvásárolni, míg a Diamond Nails Zselé lakk induló szettét 12 500 forintért. Ebben minden benne van, ráadásul One Step lakkokkal, amik még jobban megkönnyítik az otthoni lakkozás menetét.

Miután maradéktalanul eltávolítottuk az előző lakkot és alaposan kezet mostunk, kezdődhet a gél lakk elkészítése. Míg csak lakkoztam, addig a hosszú körmök híve voltam, de a gél lakk jobban tetszik rövid körmökön, így mindig azzal kezdem, hogy megfelelő hosszúságúra vágom a körmeim, majd formára reszelem őket. Ezután a narancsfa pálcával vagy a körömbőr feltolóval alaposan feltoljuk majd felkaparjuk a körömágyunknál letapadt bőrt. 
Ha ez megvan, a bufferunkkal felbolyhosítjuk a köröm felületét, hogy jól tapadni tudjon a gél lakk. Ezt a lépést óvatosan csináljuk! Nem megsérteni akarjuk a körmünket, csak felbolyhosítani, így oda figyelve, csak a felszínén használjuk a buffert. Ezután pici kefével portalanítsuk a körmeinket.
Ha végeztünk, jöhet a nail vagy spray prep. Ez egy tisztító és fertőtlenítő, vízelvonó hatású gombásodást megelőző előkészítő folyadék. Erre mindenképp szükség van. Én a Diamond Nails Nail Prepjét használom, ami 970 forintba kerül. Mielőtt tovább lépnénk, meg kell várni, hogy megszáradjon. Ha kicsit kifehéredett a körmünk, akkor tudhatjuk, hogy megszáradt.
Ezután jöhet a színtelen alaplakk. Mivel nem One Step zselé lakkról beszélünk, erre is minden esetben szükségünk van. Ebből egy nagyon vékony réteget viszünk fel, ügyelve arra, hogy ne érjen a lakk a bőrünkhöz. Ezt már UV lámpában 1-2 percig köttetem. Amit én használok, az a Diamond Nails Base gél lakkja, ami 1890 forintba kerül.
Ezután jöhet a színes lakk, amiből én két réteget szoktam felvinni, és UV lámpában szintén 1-2 percig köttetem. Most a gyűrűsujjamra a Diamond Nails Zselé lakkjai közül a 08-ast vittem fel, ami 1890 forintért vásárolható meg.
Az összes többi ujjamra pedig a Crystal Nails gél lakkjai közül a 7-est viszem fel, és az előzőek szerint ezt is vékony rétegben, majd lámpázva.

Ezek után elérkeztünk a finishbe, nincs más hátra, mint fedőréteget felvinni. Én az alapként használt Diamond Nails lakkot szoktam felvinni, majd 3-4 percig köttetem az UV lámpában. Ha végeztem, cleanserrel fixálom. Ha elfogyott a cleanserünk, akkor acetonmentes körömlakk lemosóval is helyettesíthetjük.

És tádámm, készen is vagyunk a gyönyörű és tartós gél lakk manikűrünkkel.
Természetesen tudjuk dekorálni gyöngyökkel, mintákkal, matricákkal, sellőporral s mi egy mással, de először csak a sima lakkozást kell elsajátítani, a többiről később fog szó esni.

Azt is meg kell említenem, hogy a gél lakkot nem lehet egyszerűen lemosni, felfeszegetni, lekapargatni pedig egyenesen tilos! Kétféle módszerrel tudjuk leszedni.
Az első, amit jobban ajánlok, a zselé lakk leoldó folyadék használata. Ezt úgy használjuk, hogy vattakorongra teszünk ebből a folyadékból, ezt a körmünkre tesszük, majd alufóliába csomagoljuk, és így hagyjuk egy darabig. Az oldószer hatására a lakk leválik a körmünkről, és egyszerűen letudjuk tolni a narancsfapálca segítségével.
A másik módszer amit a profi szakemberek is használnak, a körömcsiszoló gép használata. Ezt azért nem ajánlom annyira, mert egy óvatlan mozdulat, és nagy kárt tehetünk vele a körmünkben.

Ez lett volna a mai bejegyzés, remélem tetszett. Írjátok meg a véleményeteket, és azt, hogy nektek volt-e már gél lakkotok. Legyen szép napotok!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.